Як вибрати болт

5-14-2021

Перевзування сталевих штампованих дисків на легкосплавні литі, покупка нових литих дисків, установка проставок, та й банально зірвана різьба на https://dinmark.com.ua/shop/bolty– це ті ситуації, коли придбання відповідного колісного кріплення — необхідність.

Тепер уявіть себе наодинці зі своєю необхідністю. Цілком логічними рішенням буде відвідати оффлайн магазин і придбати необхідні болти, примірявши їх безпосередньо на колесах. Давайте припустимо, що такої можливості немає або, з будь-яких інших причин, є стійке бажання розібратися в цьому питанні самостійно. Тоді ця стаття саме для вас. Зараз розберемося, які бувають колісні болти і чим вони розрізняються. А розрізняються вони трьома основними параметрами: діаметром і кроком різьблення, профілем притискної частини і довжиною.

Даний параметр залежить від різьбового отвору в маточині, тобто від марки і моделі автомобіля. Можливі варіанти різьблення колісних болтів для легкового і легкого комерційного транспорту: 12 x 1.5, 12 x 1.25, 14 x1.5, 14 x 1.25, 16 x 1.5.

Визначити діаметр і крок різьби колісного болта можна за зразком, дотримуючись інструкцій цієї статті. Або, що ще простіше, скористатися функцією підбору по авто в нашому інтернет-магазині.

Профіль притискної частини колісних болтів-конусний, сферичний, плоский — підбирається виключно за профілем колодязя в литому колісному диску. Важливо знати, що профілі між собою не взаємозамінні!

У чому функціональне призначення даного параметра? по-перше, при затягуванні болтів за рахунок збігу профілю притискної частини болта з профілем отвору в колодязі диска відбувається центрування колеса на маточині. По-друге, таким способом збільшується площа зіткнення болта з диском. Тому, використання болтів не за призначенням (конусний болт в дисках, призначених для сферичних болтів і навпаки) загрожує деформуванням посадочних колодязів в диску, не кажучи вже про те, що сила притиску буде значно менше. Крім того, під час експлуатації автомобіля, нещільне прилягання призводить до циклічних ударів по болту і, як наслідок, до самовідкручування.

Під час самостійного підбору потрібно взяти до уваги наступні факти:

Щоб підібрати довжину колісного болта-розмістіть болт в посадковий колодязь диска і заміряйте частина болта, яка виступає зі зворотного боку. Довжина виступаючої частини повинна становити не менше 15-17 мм, що забезпечить прохід болта через гальмівний диск (5-7 мм) і використовує всі витки різьбового отвору в маточині (10 мм). Допускається вихід болта зі зворотного боку маточини на 2 мм.

Якщо конвертувати отримані 12 мм в кількість витків, то отримуємо 9.6 витків для кроку різьблення 1.25 (12/1.25) і 8 витків для кроку різьблення 1.5 (12/1.5). Кількість повних обертів «балонника» при закручуванні болта і є кількістю закручених витків. 8-9 повних обертів-оптимальне значення.

Купуйте колісні болти відомих виробників. Однакові на вигляд болти і гайки можуть значно відрізнятися за якістю.